tisdag 1 februari 2011


Så har man åter kört den dagliga milen på mitt privata kilometerlånga belysta skidspår. Målet är att inför sommaren göra mig av med cirka 10 % av min kroppsvikt. Detta ska enligt en tabell " som S-O har till sitt förfogande uppe i Luleå " göra att min båt kommer öka max hastigheten med cirka 5 knop. Jag har vi ett flertal tillfällen bett S-O sända mig denna tabell med omräkningstal , men han hävdar att den inte får föras ut ur renbeteslandet. Jag tycker det låter konstigt men man får väl lita på denne Lapp.
I övrigt så går tiden fort och det är strax dags för färd mot nord Norge för lite skrej fiske och dessutom denna gång även " enligt uppgifter"grymt bra Rödingspimpling . Jag tycker mig också märka på den annars så vanligt kaxiga S-O Larsson att detta är ett fiske han inte till fullo behärskar. Det är en sak att med en hel del flyt dra upp några förväxta Rödspättor,mot nu då det gäller avancerat torskfiske och lirkande efter luriga Rödingar. Hur som helst har tröjorna jag beställde förra året äntligen dykt upp, En xxl med texten KUNG och en smal lady med texten "Jag är så långt ner i stövlarna".
På lördag drar jag till skålsjön och brottas med grymt stora regnbågar, enligt uppgift upp till sex kilos fiskar.

1 kommentar:

  1. Tror du det räcker med 10% för att du skall komma i en t-shirt i storlek small som dessutom är i dammodell? ;-) Har nog hittat ditt spö inför skreifisket. Kolla bloggen: http://miekofiskeblogg.blogspot.com/2011/02/nytt-skont-havsfiskespo-fran-savagear.html

    Vi hörs :-)

    SvaraRadera