söndag 4 april 2010

En härlig påsk med underbara isar. Bra fiske med en och annan ismetesgädda och trevligt sällskap ute på sjöarna. Ändå går tankarna till den stundande hällefiskeresan i Maj.
Vad behöver göras på båten och trailern innan den 160 mil långa färden upp till Tromsö inleds ?

Ska verkligen bli roligt att komma upp , känsla i år (i motsatts från tidigare) är att under hösten 2009 uppe i Havöysund kändes det som om jag verkligen fann nyckeln till hällefisket. Metoder som både fungerade och som jag trodde på löste en hel del knutar som man tidigare funderat på. Att hitta nycklar för det fiske man sysslar med ( om det så är för stunden eller säsongen) ger just precis den härliga känsla för fisket som man så hett åtrår.
Därför känns det som jag i år åker upp för att fiska hälle, inte som tidigare "prova på hällefisket".
2 man dokumenterat av ett TV team kommer i Maj tävla om den största hällen. Jag har redan låtit trycka upp 2 st tröjor, den ena med texten "Hällekungen" i storlek xxl. Den andra med texten "Hälleprinsen" i storlek medium dam ! Ni som känner både mig och S-O Larsson vet hur vi ser ut .......

2 kommentarer:

  1. Har du verkligen tänkt igenom det med t-shirts? Jag tror du kommer att påminna om Britney Spears i en liten topp när du pressar dig in i en dam t-shirt ;-)

    SvaraRadera
  2. Ha ha !! det var den snällaste kommentar jag nånsin fått !!! Spörs Brita är ju en av mina favoriter ! Fast jag tror min tröja kommer passa perfekt, din med föresten !!!

    SvaraRadera